Brama garażowa – drzwi prowadzące do garażu, które otwiera się ręcznie lub za pomocą silnika elektrycznego. Z reguły bramy garażowe są często na tyle duże, aby pomieścić samochody i inne pojazdy. Małe bramy garażowe mogą być wykonane w jednym panelu, natomiast większe drzwi są zazwyczaj wykonane z kilku łączonych paneli, które przesuwają się po torach wzdłuż sufitu garażu albo zwijają się w rolkę nad bramą. Mechanizmy wykonawcze mają za zadanie zrównoważyć ciężar drzwi i zmniejszyć nakład pracy ludzi lub silnika niezbędny do działania (otwierania i zamykania) drzwi. Drzwi są wykonane z drewna, metalu lub z włókna szklanego, mogą być dodatkowo izolowane, aby zapobiec utracie ciepła.

Bramy segmentowe są zwykle zbudowane z trzech do ośmiu paneli przesuwanych w górę nad głową. Bramy segmentowe zajmują dokładnie tyle samo wewnętrznej przestrzeni garażowej co bramy składające się pojedynczego panelu. Bramy segmentowe można stosować w wielu różnorodnych sytuacjach montażowych, bez względu na to, jaki kształt posiada otwór do garażu. Bramy segmentowe posiadają dwie wyraźne zalety w stosunku do wersji z pojedynczym panelem:

  • Otwieranie bramy segmentowej nie wymaga przestrzeni na zewnątrz garażu, dlatego umożliwiają parkowanie pojazdu tuż przed samą bramą.
  • Każdy panel bramy segmentowej ma własne połączenie z prowadnicą podczas zamykania drzwi. Zwiększa to niezawodność i wytrzymałość.

Otwieranie bramy segmentowej nie wymaga przestrzeni na zewnątrz garażu, dlatego umożliwiają parkowanie pojazdu tuż przed samą bramą.
Każdy panel bramy segmentowej ma własne połączenie z prowadnicą podczas zamykania drzwi. Zwiększa to niezawodność i wytrzymałość.
Bramy mogą być wykonane z wielu materiałów ale stal, aluminium, drewno, miedź, szkło oraz winyl (polietylen) są najbardziej popularnymi materiałami.

Bramy rolowane są najczęściej wykonane ze stali falistej. Ewoluowały one od okien oraz pokrycia do drzwi. Inne materiały mogą być wykorzystane (np; przezroczyste włókno szklane karbowane), tam gdzie nie jest wymagana silna odporność na uderzenia. Pomarszczony wygląd nadaje bramom odpowiedniej ochrony przed uderzeniami. Typowa brama rolowana ma zainstalowaną sprężynę wewnątrz mechanizmu zwijania. Sprężyna zmniejsza wysiłek potrzebny do otwarcia drzwi. Większe bramy rolowane montowane w celach komercyjnych posiadają napędy łańcuchowe lub dodatkowy silnik odpowiedzialny za podnoszenie i opuszczanie drzwi. Drzwi rolowane nie mogą być skutecznie izolowane.

Źródło:Wikiepdia

WinServ –
serwis okien konserwacja drzwi naprawa rolet
Kraków, Myślenice, Skawina, Wieliczka i okolice